Hoe maak ik een LinkedIn bedrijfspagina aan?

Zoals verreweg de meeste ondernemers heb jij ook vast al een profiel op LinkedIn. Op jouw profiel deel je natuurlijk alle informatie over jou en je werk. Maar wist je dat je ook een LinkedIn bedrijfspagina (oftewel; Company Page) kunt aanmaken? In dit artikel lees je hoe je dat doet.

Zo maak je een LinkedIn bedrijfspagina aan

 .
De bedrijfspagina maken

Log in op LinkedIn en klik bovenin de menubalk (helemaal rechts) op het pijltje naast “Werk”. Scrol vervolgens naar onder en kies voor “Bedrijfspagina maken”:Hoe maak ik een LinkedIn bedrijfspagina aan

In het volgende scherm geef je je bedrijfsnaam in. Ook kun je daar een unieke URL opgeven voor je bedrijf. Hou daarbij rekening met de vindbaarheid. Deze URL zal niet alleen binnen LinkedIn het zoeken makkelijker maken voor geïnteresseerden, maar ook zoekmachines zullen de URL oppikken.

Vink het vakje voor “Ik bevestig dat ik de officiële vertegenwoordiger van dit bedrijf ben en dat ik gerechtigd ben op te treden namens mijn bedrijf bij het maken van deze pagina…” aan en klik op de knop “Pagina maken”.

De pagina is nu aangemaakt. Je komt nu op een lege LinkedIn bedrijfspagina waar je eventueel nog de naam van je pagina/bedrijf kunt aanpassen. Nu ga je de pagina vullen met informatie en je gaat hem aantrekkelijk maken voor volgers.

De plaatjes

Kies een aantrekkelijke en, voor jouw bedrijf of dienstverlening/producten, treffende achtergrondfoto. De afmeting hiervoor is 1536 x 768 pixels. Let er wel op dat een deel van de kop van de pagina over jouw achtergrondfoto heen zal vallen. Zorg er dus voor dat daar geen informatie staat, of dat daardoor bijvoorbeeld niet één van je teamleden wegvalt.

In het vierkant kun je bijvoorbeeld je logo (of een foto) uploaden. De afmeting voor deze foto moet minimaal 300 x 300 pixels zijn.

Ik kan het niet genoeg benadrukken: mensen doen graag zaken met mensen! Het is veelvuldig aangetoond dat dit vertrouwen wekt. Ik adviseer mijn klanten dan ook altijd om zoveel mogelijk met (goede) foto’s van zichzelf of het team te werken.

Hoe maak ik een LinkedIn bedrijfspagina aan

De informatie

Bij een Nederlands LinkedIn profiel staat Nederlands als standaardtaal aangevinkt. Je kunt de standaardtaal echter ook aanpassen, mocht je bijvoorbeeld alleen in het buitenland actief zijn.

Ook kun je later de paginakop in andere talen laten opnemen. De kop van LinkedIn bedrijfspagina’s wordt ondersteund in meer dan 20 talen. Bezoekers kunnen dan kiezen in welke taal ze de paginakoppen willen bekijken (mits jij in de gekozen taal een vertaling hebt toegevoegd). Zie daarvoor dit artikel.

Geef een heldere beschrijving van je bedrijf en diensten/producten. Hiervoor heb je maximaal 2.000 tekens ter beschikking. Daarnaast voeg je bij “Specialismen” je producten en/of diensten (kernactiviteiten) in. Je kunt er maximaal 20 ingeven. Scroll vervolgens verder naar beneden en vul je adresgegevens, website en overige bedrijfsgegevens in.

Onderaan bij “Uitgelichte groepen” kun je eventueel groepen ingeven die met je bedrijf (of dienst, product, branche, etc.) gelieerd zijn. Stel je bent lid van een ondernemersvereniging waarvan een groep op LI bestaat, kun je die groep koppelen. Of koppel een groep waar de nieuwste ontwikkelingen uit jouw branche besproken/gedeeld worden. Zorg wel dat jij een belangrijke “influencer” bent binnen de groep(e)n die jij uitlicht, dat vergroot je expertstatus en wekt vertrouwen bij je volgers.


Nu je LinkedIn bedrijfspagina is gevuld kun je echt van start om deze in te zetten binnen je marketingstrategie. De eerste tip die ik je wil meegeven is: plaats eerst een aantal interessante berichten! Zo voorkom je dat bezoekers een pagina aantreffen waarop (nog) niets is gedeeld. Binnenkort ga ik je waardevolle tips geven over hoe je de eerste volgers naar je LinkedIn bedrijfspagina trekt en hoe je meer betrokkenheid (engagement) creëert onder je volgers. Hou dus mijn website, Facebook, Twitter en/of LinkedIn goed in de gaten!

Veel succes!

En natuurlijk help ik je graag met het opzetten van je LinkedIn bedrijfspagina. Neem gerust eens vrijblijvend contact op om de mogelijkheden te bespreken!

Neem contact op

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *