Wanneer is samenwerking met een Virtueel Assistent interessant?

Er zijn diverse situaties op te sommen, wanneer samenwerking met een VA interessant kan zijn. De meest voor de hand liggende situatie is natuurlijk wanneer je het te druk hebt en zelf niet meer toekomt aan bepaalde randtaken. Maar dat is zeker niet de enige reden om taken te delegeren aan een VA.

Herken jij jezelf in één van de volgende situaties?

Dan is samenwerking met een Virtueel Assistent voor jou zeker interessant!

Aan het eind van de werkweek staan er regelmatig nog taken op mijn takenlijst waar ik nog niet aan ben toegekomen.

Voornamelijk wanneer dezelfde taken vaker blijven liggen, is dat een signaal om eens te kijken of je dit niet beter kunt uitbesteden. Taken die je minder leuk vindt om te doen schuif je vaak voor je uit en blijven dan op het lijstje staan. En net zoals wanneer je in loondienst werkt moet je werk wel leuk blijven natuurlijk. Zo blijf je optimaal gemotiveerd.

Ik ben regelmatig ‘gedwongen’ om ’s avonds of in het weekend door te werken, omdat ik anders niet alles af krijg.

Aangezien je als ondernemer al vaak lange dagen draait, maken deze extra uren een inbreuk op je spaarzame vrije tijd. Op langere termijn zal dit je niet in de koude kleren gaan zitten. Je gezin of sociale contacten zullen het dan afleggen tegenover je werk. Uiteindelijk ben je dan misschien rijk en heb je een groot en winstgevend bedrijf, maar met wie deel je die rijkdom dan?

Ik moet een opdracht weigeren of een opdrachtgever doorverwijzen naar anderen, omdat ik zelf geen tijd heb.

Dit hoeft natuurlijk niet ‘regelmatig’ te gebeuren om in te zien dat je jouw plafond hebt bereikt. Hier kun je in je eentje niet doorheen komen en je kunt dus niet verder groeien. Er zitten nu eenmaal niet meer uren in een week. Om toch te kunnen groeien, moet je dan wel bepaalde taken gaan uitbesteden. Zo heb jij weer tijd om nieuwe opdrachten op te pakken.Wanneer is samenw met een VA interessant

Ik heb zelf weinig kennis van computeroplossingen die mijn ondernemersbestaan makkelijker maken.

Je hebt wel eens gehoord dat iets makkelijker/sneller kan, maar weet zelf niet waar te beginnen. Je vraagt je bijvoorbeeld af of anderen ook uren bezig zijn met het kopiëren en plakken (of intypen) van adressen als je een mailing de deur uit wilt doen.

Ik ken Twitter, Facebook of LinkedIn wel en ik weet dat bloggen een mooi medium is om mijn expertise te profileren, maar ik heb daar geen tijd voor.

En als je wel tijd kunt vinden, duren deze taken vaak lang omdat je niet helemaal thuis bent in het gebruik en de mogelijkheden.

Terugkijkend naar mijn correspondentie en andere documenten merk ik op dat er toch wel wat spelling- en grammaticafoutjes in staan, zelfs al beheers ik uitstekend de Nederlandse taal.

Dit wordt naar alle waarschijnlijkheid veroorzaakt door haastig werken. Je typt te snel en neemt geen tijd om je werk goed te controleren alvorens het de deur uit gaat. Dit kan ervoor zorgen dat men je minder serieus gaat nemen en komt daarnaast niet professioneel over.

Ten slotte is het nogal kostbaar om zelf die standaard mails te beantwoorden of zelf continue je website of (zakelijke) social media accounts te updaten.

Reken maar eens uit hoeveel tijd je iedere week kwijt bent aan alle zogenaamde randtaken, en kijk dan eens naar je eigen uurtarief. Kies een VA die ervaren is in de taken die je wilt uitbesteden, en de taken dus sneller dan jou uitvoert, en je zult overtuigd zijn 😉

Lees ook mijn andere artikelen over virtuele assistentie:

Bewaren

Bewaren

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *